Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Teraz jest 22 wrz 2017, o 12:29


Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

"Piłka jest kolczasta a pola punktowe są dwa". Wszystko o zasadach gry Blood Bowl.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Pieta

trener

  • Posty: 1061
  • Dołączył(a): 20 paź 2015, o 21:24
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post15 maja 2017, o 22:08

To poza boiskiem tyczy się sytuacji, gdy zawodnik jest wypchnięty poza linię i skopany przez kibiców. Wtedy używając skutecznie apo, trafia on do rezerw.

Aptekarza można użyć tylko natychmiast po odniesieniu kontuzji. Jak już się leży w boksie dla znokautowanych apo nie przysługuje. Wychodzimy stamtąd na 3+ z jedną panienką, na 2+ z dwoma lub na 4+ o własnych siłach.
Steam: Pieta http://steamcommunity.com/id/pietunia
Grupa Steam: Blood Bowl Polska
Offline
Avatar użytkownika

Smollar

trener

  • Posty: 766
  • Dołączył(a): 9 wrz 2016, o 23:13

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post15 maja 2017, o 22:16

Pieta napisał(a):To poza boiskiem tyczy się sytuacji, gdy zawodnik jest wypchnięty poza linię i skopany przez kibiców. Wtedy używając skutecznie apo, trafia on do rezerw.

A, faktycznie, to bardziej logiczne.
steam: smollar
FUMBBL: Smollar73

WAAAGH!!!
Offline
Avatar użytkownika

rover

liniowy

  • Posty: 183
  • Dołączył(a): 2 lip 2013, o 10:49

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post24 maja 2017, o 17:29

Pieta napisał(a):Aptekarza można użyć tylko natychmiast po odniesieniu kontuzji. Jak już się leży w boksie dla znokautowanych apo nie przysługuje. Wychodzimy stamtąd na 3+ z jedną panienką, na 2+ z dwoma lub na 4+ o własnych siłach.


No dobra, ale gdzie to jest napisane? Jest jakis oficjalny wording lub oficjalna interpretacja odnosnie tej sytuacji? Bo ja nic takiego nie widze, ale moze mam stary rulebook. Bo niestety logiczna interpretacja nie zawsze jest oficjalnie obowiazujaca. Wie ktos moze jak to jest interpretowane na Eurobowlu? Widzialem, ze gralo tam kilka teamow z Apo, wiec musiala byc jakas oficjalna wersja regulujaca ta kwestie.

BB komputerowy i nasze luzne interpretacje nie sa wyznacznikami w figurkach ;)

Z gory dzieki za pomoc.
Grubo albo wcale.
Offline
Avatar użytkownika

zgnity

Zdobywca Dębowego Pucharu

Zdobywca Dębowego Pucharu

  • Posty: 1058
  • Dołączył(a): 6 lut 2013, o 13:07
  • Lokalizacja: Opole

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post24 maja 2017, o 17:34

rover napisał(a):
Pieta napisał(a):Aptekarza można użyć tylko natychmiast po odniesieniu kontuzji. Jak już się leży w boksie dla znokautowanych apo nie przysługuje. Wychodzimy stamtąd na 3+ z jedną panienką, na 2+ z dwoma lub na 4+ o własnych siłach.


No dobra, ale gdzie to jest napisane? Jest jakis oficjalny wording lub oficjalna interpretacja odnosnie tej sytuacji? Bo ja nic takiego nie widze, ale moze mam stary rulebook. Bo niestety logiczna interpretacja nie zawsze jest ofocjalna. Wie ktos mozejak to jest interpretowane na Eurobowlu?

BB komputerowy i nasze luzne interpretacje nie sa wyznacznikami w figurkach :)

Z gory dzieki za pomoc.


CRP strona 17 napisał(a):During a match, an Apothecary may attempt to cure a play er
who has suffered a Casualty or been KO'd. An Apothecary can
be used only once per match.
If the player was KO'd leave him on the pitch Stunned or in the Reserves box if not on the pitch.
Otherwise immediately after the play er suffers the Casualty, you
can use the Apothecary to make your opponent roll again on the
Casualty table (see page 25) and then you choose which of the
two results to apply. If the play er is only Badly Hurt after this roll
(even if it was the original Casualty roll) the Apothecary has
managed to patch him up and pump him full of painkillers so that
the play er may be moved into the Reserves box.


A więc napisali że jak ktoś dostanie KO to możesz użyć APO by pozostawić zawodnika na boisku , a jeśli dostając KO nie był na boisku to dajesz go do Rezerw.
Nie ma tam wzmianki by Apo użyć gdy jest w KO Box i by przenieść go do Rezerw.
Jeśli dostał Injura to dalej już chyba wątpliwości nie ma.
A pathetic creature of meat and bone
Offline
Avatar użytkownika

Pieta

trener

  • Posty: 1061
  • Dołączył(a): 20 paź 2015, o 21:24
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post25 maja 2017, o 11:48

Ręki sobie nie dam uciąć. Dziura w zasadach jest, ale gdyby można było używać apo na gości w boksach, to powinno się użyć chyba innego czasu. Nie na zawodnika, który został znokautowany, ale który jest znokautowany, albo leży w boksie.
Ja sobie też wcześniej źle przetłumaczyłem "otherwise" :) co mi stawiało sprawę jasno. Teraz trochę zwątpiłem.
Steam: Pieta http://steamcommunity.com/id/pietunia
Grupa Steam: Blood Bowl Polska
Offline

Vincent

blitzer

  • Posty: 291
  • Dołączył(a): 31 gru 2016, o 09:13

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post25 maja 2017, o 14:20

Znalazłem wątek, w którym jeden z autorów CRP (przynajmniej tak zrozumiałem :) ) wypowiedział się na ten temat.

Napisał, że APO może być użyty natychmiast po otrzymaniu KO.

http://www.talkfantasyfootball.org/view ... 8&start=30 gdzieś tutaj to jest podane.
Steam: vin_88, BB2: VincentPL
PLBB: S6D3, miejsce 3: Loren Tigers (Wood Elves) - 5/3/1 - TD 15:9 | S7D4, miejsce 1: White Dragons (High Elves) - 6/2/1 - TD 14:8 | S8D2, w toku: White Dragons (High Elves) - 0/1/0 - TD 1:1
Lustrzany puchar: Ed. Imperialna, miejsce 2: Człowieki (Humans) - 5/1/1 - TD 14:4 | Ed. Podimperialna, w toku: Serowe śmierdziele (Skavens) - 4/3/1 - TD 13:8
Puchar drużynowy: Brodate elfy (Dark Elves) - 1/3/5 - TD 8:13
Offline
Avatar użytkownika

Czarny

podawacz piłek

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 26 maja 2017, o 04:20

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post26 maja 2017, o 04:23

Pytanie noobka :
Jak dokładnie działa frenzy bo nie jest to dla mnie jasne do końca?
Offline
Avatar użytkownika

Nimar

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 5726
  • Dołączył(a): 20 lut 2013, o 16:27
  • Lokalizacja: Gliwice

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post26 maja 2017, o 07:21

Czarny napisał(a):Pytanie noobka :
Jak dokładnie działa frenzy bo nie jest to dla mnie jasne do końca?


No normalnie. Jak wybierzesz push to twój zawodnik musi podążać za przeciwnikiem i wtedy musi wykonać kolejny rzut bloku. Jeżeli posiadasz Frenzy to musisz podążać za przeciwnikiem nie możesz sobie wybierać czy chcesz go użyć czy nie
nick steam: Nimar
Offline
Avatar użytkownika

Sir Mewash

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 3497
  • Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 20:18

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post26 maja 2017, o 08:27

Nimar napisał(a):
Czarny napisał(a):Pytanie noobka :
Jak dokładnie działa frenzy bo nie jest to dla mnie jasne do końca?


No normalnie.
uwielbiam takie stwierdzenia...

Uscislajac: Podazasz zawsze za przeciwnikiem przy bloku czy blitzu. Jesli przeciwnik sie nie przewrocil musisz wykonac ponownie akcje blokowania. Sa dwa wyjatki od tego. Nie masz wiecej ruchu (pierszy blok byl na drugim GFI) lub wypadl efekt both down (obustronne powalenie)
Exitus acta probat!
steam: milosz.dziembowski
PLBB2: Szybcy i Szaleni
FUMBBL: SirMewash
Offline
Avatar użytkownika

Niko

star player

  • Posty: 527
  • Dołączył(a): 5 cze 2013, o 17:41
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania do ekspertów dotyczące zasad BB

Post26 maja 2017, o 08:42

a stand firm? :P
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kwestia Zasad

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość