Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Teraz jest 21 wrz 2018, o 20:56


Zasady - PLBB

Najpopularniejsza w Polsce liga Blood Bowl LE+CE
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Chris

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 2119
  • Dołączył(a): 11 maja 2013, o 14:52

Zasady - PLBB

Post25 cze 2013, o 13:49

Zasady Polskiej Ligi Blood Bowl

Zalecamy, aby uczestnicy poświecili chwile czasu na zapoznanie się z zasadami obowiązującymi w lidze.

Zasady nie są elastyczne i nie podlegają dyskusji.
Biorąc udział w lidze akceptujecie poniższe zasady i zobowiązujecie się go przestrzegania ich.


1. Przed sezonem:
1. Zapisanie się do ligi:
• Zapisanie się do Polskiej Ligi Blood Bowl oznacza zobowiązanie się to rozegrania pełnych 6 (jak na razie) gier w sezonie. Zastrzegamy sobie prawo do zakazu w przyszłych sezonach ligi, jeśli uczestnik nie ukończy bieżącego sezonu.
• Wszyscy uczestnicy są zobowiązaniu do zgłoszenia drużyny w grze przed upływem wyznaczonego czasu.
2. Twój zespół:
• Wszystkie zaczynające zespoły w Polskiej Lidze Blood Bowl muszą mieć wartość zespołu pomiędzy 950-1000 i wystawić, co najmniej 11 graczy.
• Zespoły “stunty” (Goblin, Halfling, i Ogre) muszą mieć wartość zespołu pomiędzy 500-1000 i wystawić, co najmniej 11 graczy.
• Zaczynające zespoły muszą mieć 0 rozegranych gier oraz 0 SPP pośród zawodników.
• Istniejące zespoły Polskiej Ligi Blood Bowl mają zakaz wszelkich gier pomiędzy sezonami.
• Istniejące zespoły Polskiej Ligi Blood Bowl mają zakaz wszelkich gier poza strukturami Polskej Ligi Blood Bowl.
• Podział na dywizje i ilość kolejek w sezonie zostanie ogłoszony po zamknięciu zapisów.

2. Sezon:
1. Kolejki:
Kolejki trwają po 10 dni. Rozpiska zostanie opublikowana po rozpoczęciu ligi.
• Administratorzy Ligi mogą przedłużyć kolejkę tylko w specyficznych okolicznościach (wakacje, święta).
• Administratorzy Ligi, każdą następną kolejkę będą rozpoczynali w niedzielę.
• Wszystkie kolejki będą umieszczone na forach poszczególnych dywizji.
• Gracze są odpowiedzialni za umawianie swoich meczy..
• Jeżeli nie ma możliwości skontaktowania się ze swoim przeciwnikiem należy o tym poinformować Administratora Ligii.
• Dozwolone jest wyznaczenie zastępcy jeżeli gracz nie jest w stanie rozegrać spotkania, dzięki temu nie będziemy musieli administrować wyniku meczu.
Mecze będą ustawione na 4 minuty.
2. Po meczu:
A. Rozegrany mecz
#1. Zwycięzca jest zobowiązany do wgrania powtórki meczu do BBManager’a. W przypadku remisu gracze ustalają między sobą kto wgra powtórkę. W przypadku posiadania polskiej wersji Blood Bowla lub braku możliwości wgrania powtórki do BBManager’a gracze mają obowiązek przesłać powtórkę drogą mailową do Administratorów Ligi.
#2. Brak wgranej/przesłanej powtórki z meczu ma swoje konsekwencje. Nie podlega to dyskusji.
#3. Administratorzy Ligi zatwierdzą mecz tak szybko jak to możliwe po otrzymaniu informacji o rozegraniu meczu w sekcji Rozegrane Mecze. Proszę pamiętać, że do momentu zatwierdzenia meczu zdobyte w trakcie spotkania SPP, pieniądze oraz kontuzje nie będą widoczne w części zarządzania zespołem do momentu zatwierdzenia meczu.

B. Rozłączenia
#1. Jeśli zdarzy się w trakcie meczu, że kłopoty z połączeniem internetowym uniemożliwią jego dokończenie, obaj gracze mają opcje #2,3,4,5.
#2. Gracze zgadzają się między sobą, jak według nich byłby najuczciwszy wynik meczu, jeśli by trwał on dalej. OBAJ kierują propozycję wyniku do przynajmniej jednego Administratora Ligi, który administruje wynik (po ewentualnej weryfikacji powtórki z meczu). Jeśli jeden z graczy sam jest Administratorem Ligi (lub są nimi obaj gracze), konieczne jest zwrócenie się do Administratora Ligi, niebędącego graczem w danym meczu.
#3. Gracze zgadzają się na ponowne rozegranie meczu przed końcem bieżącej kolejki. OBAJ muszą wysłać wniosek do przynajmniej jednego Administratora Ligi o zresetowanie meczu. Jeśli jeden z graczy sam jest Administratorem Ligi (lub są nimi obaj gracze), konieczne jest zwrócenie się do Administratora Ligi, niebędącego graczem w danym meczu.
#4. Administrator Ligi administruje wynik na zgodny z wnioskiem graczy lub resetuje mecz, chyba że podejmie poważne wątpliwości odnośnie zasadności wniosku. W takim przypadku kieruje sprawę do rozpoznania przez wszystkich komisarzy. Komisarze starają się wypracować wspólne stanowisko odnośnie uznania wniosku graczy za zasadny lub odmowy uznania go zasadny. Mogą także zaproponować graczom własne rozwiązanie sporu (także inny wynik meczu niż wnioskowany). W rozpoznaniu sprawy przez pełen skład komisarzy nie bierze udziału gracz-uczestnik sporu, będący Administratorem Ligi. Jeśli komisarze proponuję rozwiązanie sporu inne niż wnioskowane przez graczy, do jego zastosowania konieczna jest zgoda graczy.
#5. Jeśli gracze nie są w stanie dojść do porozumienia wg. #2 lub #3 lub nie akceptują propozycji komisarzy, o której mowa w #4 lub komisarze nie wypracują zgodnego stanowiska, o którym mowa w #4 , gracze muszą zaakceptować wynik, który jest w grze.

C. Spory
#1. Jeśli pojawi się spór odnośnie wyniku meczu, którego nie obejmują powyższe zasady zalecany jest niezwłoczny kontakt z Administratorami Ligi. Komisarze starają się wypracować wspólne stanowisko odnośnie sporu, na zasadach określonych w punkcie B#4.
#2. "Precedens Kotleta". Jeżeli zdarzy się, że pomimo ukończenia meczu, jego wynik nie zapisze się na serwerze, gracze mogą:
a) zgodnie postanowić, że powtarzają mecz; w takim przypadku nie jest konieczne zgłaszanie sprawy Administratorowi Ligi,
b) skierować do Administratora Ligi (OBAJ jednocześnie) wniosek o adminowanie wyniku na zgodny z wynikiem z końca meczu; w takim przypadku do wniosku musi zostać załączona (przynajmniej przez jednego z graczy) powtórka meczu; brak powtórki stanowi przeszkodę uniemożliwiającą adminowanie wyniku; Administratorem Ligi, o którym mowa w niniejszym punkcie nie może być gracz-uczestnik sporu,
#3. W przypadku opisanym w #2, jeśli OBAJ gracze nie doszli do porozumienia, czy chcą mecz powtarzać, czy adminować wynik, komisarz adminuje wynik zgodny z wynikiem przesłanej mu przynajmniej przez jednego gracza powtórki; jeśli powtórki meczu nie otrzymał, gracze muszą powtórzyć mecz, mimo sprzeciwu jednego/obu z nich.

D. Nierozegrane mecze
#1. Jeśli mecz nie będzie rozegrany w dniu rozpoczynania przez Administratora Ligi następnej kolejki oraz nie będzie informacji od graczy dlaczego meczy nie został rozegrany, zostanie wpisany remis 1-1.
#2. Jeśli mecz nie będzie rozegrany w dniu rozpoczynania przez Administratora Ligi następnej kolejki oraz będzie informacja o powodzie nie rozegrania spotkania, zostanie wpisane zwycięstwo 2-0 na korzyść gracza, który starał się rozegrać spotkanie.
#3. Jeśli mecz nie będzie rozegrany w dniu rozpoczynania przez Administratora Ligi następnej kolejki oraz będzie informacja o powodzie nie rozegrania spotkania, Administrator Ligi wpisze remis 1-1, jeśli obaj gracze z przyczyn osobistych nie byli w stanie rozegrać meczu.
#4. We wszystkich przypadkach opisanych wyżej, Administratorem Ligi, decydującym o wpisaniu wyniku nie może być komisarz, będący graczem-stroną sporu. Jeśli Administrator Ligi podejmie poważne wątpliwości odnośnie tego, jaki wynik należy zadminować (w szczególności gdy gracze-uczestnicy sporu nie zgadzają się co do winy za nierozegranie meczu), Administrator Ligi kieruje sprawę na forum wszystkich komisarzy. Komisarze starają się wypracować wspólne stanowisko. W rozpoznaniu sprawy przez pełen skład komisarzy nie bierze udziału gracz-uczestnik sporu, będący Administratorem Ligi. Jeśli komisarzom nie uda się go wypracować, wpisuje się remis 1-1

3. Po sezonie:
1. Promocje i spadki:
• W momencie finalizacji wszystkich dywizji po rozegraniu ostatniej kolejki zostaną wprowadzone promocje oraz spadki. Dokładna procedura zostanie podana po tym jak będzie znana ilość uczestników.

4. Zasady ogólne:
1. Zachowanie:
• Rasistowskie uwagi, wyzwiska lub inne obraźliwe działania wobec innych uczestników, nie będą tolerowane.
• Wykorzystywanie bug’ów, oszukiwanie oraz wyzwiska wobec innych graczy będą karane stałym zakazem gry w Polskiej Lidze Blood Bowl.

5. Dodtakowe zasady:
1. Bug 12 gracza
• Czasami może zaistnieć sytuacja gry 12 zawodnikami. Jest to niedozwolone. Gracz powinien od razu wyznaczyć zawodnika, który nie bierze udziału w grze i starać się maksymalnie go oddalić od akcji na boisku.
2. Blitz/Hypno bug
• Czasami jest możliwe zarówno użycie spojrzenia i blokowania graczem z Hipnotyzującym Spojrzeniem podczas akcji Blitz. Jest to niedozwolone w Polskiej Lidze Blood Bowl.

6. Zasady - upgrade:
1. Tie breaker - brana jest pod uwagę różnica TDs wg. BBMa, następnie wynik spotkania bezpośredniego, a na końcu wartość TV zespołów, niższa wartość wygrywa (do wartości wliczają się również kontuzjowaniu zawodnicy).
2. DC i stracone SPP i cash - jeżeli zaistnieje taka sytuacja, że kogoś wywali i nie będzie możliwości rozegrania ponownie meczu lub ustawienia wyniku, to gracz poszkodowany po zakończeniu sezonu, zostanie zapisany do "fake ligi", gdzie zostanie zadminowany wynik, tak aby nie był stratny w SPP i gotówce.

1 Sezon Polskiej Ligi Blood Bowl
Awanse i spadki:
Div 1 - miejsce 7 i 8 spada do Div 2.
Div 2 - miejsce 1 i 2 awansuje do Div 1, miejsce 6, 7 i 8 spada do Div 3.
Div 3 - miejsce 1, 2, i 3 awansuje do Div 2.

Zawieszanie teamów i powroty
"1. Team można zawiesić na czas następnego sezonu/sezonów.
2. Jeśli trener zdeklaruje powrót teamu, trafi on na kolejny sezon do dywizji, w której znalazłby się gdyby nie zawiesił udziału w rozgrywkach, jednak tylko pod warunkiem, że ktoś zrezygnował z rozgrywek w danej dywizji lub zawiesił swój team (powstał "wakat"). Jeśli bowiem okaże się, że wszystkie miejsca w dywizji (standardowo 8) pozostają zapełnione przy zastosowaniu standardowych zasad awansów i spadków, powracający team zostanie skierowany do niższej dywizji.
3. 'Dywizja, w której team znalazłby się gdyby nie zawiesił udziału w rozgrywkach' to także dywizja, do której team spadłby albo awansował, gdyby nie zawiesił udziału w rozgrywkach.
4. W sytuacji, w której istnieje mniej wakatów, niż powracających teamów, decyduje kolejność zgłoszeń powrotów w aktualnym dziale zapisy/rekrutacja PLBB."
Ostatnio edytowano 18 lut 2015, o 10:01 przez Chris, łącznie edytowano 16 razy
Offline
Avatar użytkownika

Sir Nick

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 361
  • Dołączył(a): 17 sty 2013, o 14:40

Re: Zasady - wersja Beta

Post25 cze 2013, o 14:31

Witam,

jak zwykle brakuje mi informacji ile bedzie trwac tura. (2 czy 4 minuty?)

Czy nie mozna wprowadzic zasady, ze to GOSPODARZ ma zapraszac na mecz i podac mozliwe terminy, a GOSC potwierdzic termin "wizyty".

Czy koniecznie nowy dzien musi wypadac w niedziele, a nie po zakonczeniu ostatniego meczu? (przyklad - jest "dlugi weekend" i ktos potrzebuje dodatkowego dnia (poniedzialek) na rozegranie meczu. Czy przepada caly tydzien, czy jednak bedzie mozna wczesniej puscic kolejke?)

Pozdrawiam
Sir Nick
Biegnij tam, gdzie zmierza piłka, a nie tam gdzie się znajduje.
Offline

Chris

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 2119
  • Dołączył(a): 11 maja 2013, o 14:52

Re: Zasady - wersja Beta

Post25 cze 2013, o 14:40

Mecze będą ustawione na 4 min.
Co do kwestii dogadania się to najlepiej niech obaj gracze podają odpowiadające im terminy ;) Z "Gospodarzem" bywa różnie po przy graniu po jednym meczu z każdym BB będzie to przydzielał całkowicie losowo :)

Kolejkę możemy zrobić od środy do wtorku na przykład :)
Jak są święta/wakacje to pewnie będą przedłużane, więc bez stresu :)
Offline
Avatar użytkownika

zgnity

Zdobywca Dębowego Pucharu

Zdobywca Dębowego Pucharu

  • Posty: 1111
  • Dołączył(a): 6 lut 2013, o 13:07
  • Lokalizacja: Opole

Re: Zasady - wersja Beta

Post25 cze 2013, o 14:59

Chris napisał(a):2. Twój zespół:
• Wszystkie zaczynające zespoły w Lidze ABC muszą mieć wartość zespołu pomiędzy 950-1000 i wystawić, co najmniej 11 graczy.

Czyli jeśli kupie Chaos Edition to nie mogę zrobić moich Krasnali Chaosu na początkowym 920 TV ( 1 Bull , 6 Blocker , reszta Hobogobo , i 3 ReRole ) choć prawdę powiedziawszy pewnie nie kupie :P
A pathetic creature of meat and bone
Offline
Avatar użytkownika

reszka

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 1567
  • Dołączył(a): 17 sty 2013, o 14:03

Re: Zasady - wersja Beta

Post25 cze 2013, o 15:02

Wszyscy, którzy narzekali na "moje" regulaminy, że "po co", "jaki sens" itd, powinni przeczytać ten powyżej. Twardy mocny regulamin. Z ciekawości - czy z OCC? Ja się nie odważyłem dla naszego nieopierzonego społeczeństwa wrzucać takiego rygoru. :)

Ale merytorycznie - 1 mecz na tydzień to straszny rygor. Pytanie o ilość lig, w których można jednocześnie grać. Ja daję radę w 2, czasem 3 jeśli ta trzecia to coś krótkiego. Ale jak gram w 3, to już maniak jestem. Nie wiem, jak inni w zakresie wieczorów, które ludzie zechcą poświęcić dla BB. Tyle że po pewnym czasie nie tyle dla przyjemności (auld, FOL), ale dlatego że trzeba (lub wypadałoby - bo udział to zobowiązanie) zagrać. I ja do tego podchodzę poważnie i uważam podobnie jak Chris, jak się dołączasz to graj, nawet jak jesteś ostatni (choć ostatnią kolejkę dębowego odpuściłem z nawału pracy, na usprawiedliwienie - wynik nie miał absolutnie żadnego znaczenia dla przeciwnika, ani pozycja w tabeli, ani SPP). Będziesz odpuszczał mecze/sfrustrowany (wynikami czy intensywnością meczy) olejesz bb/ligę - nie zgłaszaj się i nie psuj zabawy innym.

Czy nie lepiej 1 kolejka to 10 dni? Wtedy dębowy też wydłużyć do 10 dni (jakkolwiek nie jestem tam adminem, tam raczej głos ludu przemawia). 2 mecze na 10 dni da się zrobić. A dla maniaków zawsze jakiś puchar dojdzie.
Sędzia na boisku jest potrzebny wyłącznie po to, aby trenerzy mogli udawać, że grają według jakichś zasad.
Offline

Chris

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 2119
  • Dołączył(a): 11 maja 2013, o 14:52

Re: Zasady - wersja Beta

Post25 cze 2013, o 15:05

zgnity napisał(a):
Chris napisał(a):2. Twój zespół:
• Wszystkie zaczynające zespoły w Lidze ABC muszą mieć wartość zespołu pomiędzy 950-1000 i wystawić, co najmniej 11 graczy.

Czyli jeśli kupie Chaos Edition to nie mogę zrobić moich Krasnali Chaosu na początkowym 920 TV ( 1 Bull , 6 Blocker , reszta Hobogobo , i 3 ReRole ) choć prawdę powiedziawszy pewnie nie kupie :P


950 to minimum. Inaczej można zrobić n/p wykręcone Krasnale czy Amazonki ;)
Offline

Chris

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 2119
  • Dołączył(a): 11 maja 2013, o 14:52

Re: Zasady - wersja Beta

Post25 cze 2013, o 15:08

reszka napisał(a):Wszyscy, którzy narzekali na "moje" regulaminy, że "po co", "jaki sens" itd, powinni przeczytać ten powyżej. Twardy mocny regulamin. Z ciekawości - czy z OCC? Ja się nie odważyłem dla naszego nieopierzonego społeczeństwa wrzucać takiego rygoru. :)


Nie ukrywam, że się na nim wzorowałem :)

reszka napisał(a):Czy nie lepiej 1 kolejka to 10 dni? Wtedy dębowy też wydłużyć do 10 dni (jakkolwiek nie jestem tam adminem, tam raczej głos ludu przemawia). 2 mecze na 10 dni da się zrobić. A dla maniaków zawsze jakiś puchar dojdzie.


Oczywiście, że można :) Tyle, że chciałbym ustalić na sztywno ilość dni, aby nie było później marudzenia :). Zresztą zanim zrobimy kickoff to będzie rozpisany cały sezon :)

Muszę jeszcze ogarnąć temat BBM'a i wrzucić mały tutorial z niego :)
Offline
Avatar użytkownika

reszka

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 1567
  • Dołączył(a): 17 sty 2013, o 14:03

Re: Zasady - wersja Beta

Post25 cze 2013, o 15:16

ja w zakresie dni mogę wypowiedzieć się na tyle że:

wzorując się całkowicie na franko:

jeśli kolejka trwa 10 dni i liczba meczy w grupie = 9 (dla 10osobowych) + 3 kolejki PO, to wychodzą tylko 2 sezony na rok. A to jest smutne. (wakacje święta itp. nie grają)

Za to jeśli kolejka 10 dni a liczba meczy 7 (8osobowe grupy), to wejdą 3 sezony. Nie widziałem tego w rozpisce, były teraz zmiany na grupy 8 osobowe żeby wcisnąć 3 sezony/rok, bo w 2012 były tylko 2.

Za to 7- dniówki były do 3 sezony temu, zrezygnowano z nich na rzecz 10dniowych kolejek, żeby wiecej osób grało w zawodach pobocznych (a tych tam podczas sezonu jest chyba z 7).
Sędzia na boisku jest potrzebny wyłącznie po to, aby trenerzy mogli udawać, że grają według jakichś zasad.
Offline

Chris

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 2119
  • Dołączył(a): 11 maja 2013, o 14:52

Re: Zasady - wersja Beta

Post25 cze 2013, o 15:21

10 dniówki brzmią sensownie ;) szczególnie jeśli ktoś gra w innych ligach. Wolę żeby więcej osób się zapisało do nas, niż z batem w ręku pilnować 7 dni. Pierwszy sezon u nas w ogóle inny :) trzeba będzie zrobić równe dywizje (po 7-10 graczy) i potem z pierwsze miejsca wskoczą do D1, środki tabel do D2, a końcówki do D3 ;) I pewnie się bez jakichś playoffów nie obejdzie ;)
Offline
Avatar użytkownika

reszka

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 1567
  • Dołączył(a): 17 sty 2013, o 14:03

Re: Zasady - wersja Beta

Post25 cze 2013, o 15:29

to jeszcze ostatnie do czasu. Warto wprowadzić w regulaminie przepis "zmiękczający", w stylu : "administrator danej dywizji może z ważnych powodów przesunąć 1 kolejkę kosztem innej". Zakładam że adminem będzie osoba z innej dywizji obiektywnie oceniająca pewne rzeczy. Taki scenariusz: Domingo (grający 3 ligi) gra z Chrisem (też 3 ligi), mecz na szczycie, elektryzujący całą tabelę mimo że 5 kolejka dopiero, ale mimo chęci i propozycji nie można umówić się na mecz. Rzadki przypadek, ale z doświadczenia powiem, że przy sprawiedliwych ludziach warto takie furtki mieć. Zwłaszcza przy tak twardym regulaminie.

Oczywiście dopóki lobbyści z "lub czasopisma" nie zaczną tego nadużywać.
Sędzia na boisku jest potrzebny wyłącznie po to, aby trenerzy mogli udawać, że grają według jakichś zasad.
Następna strona

Powrót do Polska Liga Blood Bowl

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron