Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Teraz jest 21 paź 2017, o 18:49


Slann

"Dopóki piła w grze, wszystko jest możliwe". Dyskusje o dostępnych rasach i taktykach.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

NairoD

trener

  • Posty: 1128
  • Dołączył(a): 6 sty 2015, o 15:57

Slann

Post16 kwi 2017, o 21:05

Witajcie
Jako że mam za sobą na fumbblu ponad 120 gier slanami postanowiłem podzielić się moim niewielkim doświadczeniem w graniu nimi. Od razu zastrzegam, żadne ze mnie guru, ot jakieś tam mam skromne doświadczenia z nimi.

Slanowie to rasa mało popularna bo zapomniana i odrzucona przez GW. Dobrze że gracze o nich nie zapomnieli. Ja z nostalgią wspominam ich jeszcze z czasów Rouge Tradera (Matko jaki ja stary pryk jestem).

Rasa dopuszczona na wszystkich turniejach i ligach NAFu (i nie tylko). W Polskiej scenie BB to niemal jak człowiek Yeti. Wszyscy wiedzą że istnieje ale nikt go nie widział (zupełnie jak mój były przełożony w poprzedniej firmie).

Ale na poważnie do tematu. Slanowie nie są drużyną dla ludzi o słabych nerwach. To drużyna która wpieni Was tyle samo razy co uszczęśliwi. Dlaczego? Na starcie drużyna nie ma żadnych (dosłownie) umiejętności pomagających w laniu przeciwnika czy też graniu piłką. Nie mają nawet nędznego bloku. Ich blitzer nie posiada nic co sugerowała by jego nazwa. Ta drużyna nie ma nic po za...

LEAP!

To jedno słowo opisuje całą strategie slanów. Jak to działa? Wykonując test AG możemy przestawić zawodnika o 2 pola dalej zużywając 2 punkty ruchu bez względu czy będzie to jedno lub dwa pola. Kto nie widział nigdy wardancera w akcji? Jak nie widział to zobaczy aż nadto w przypadku gry przeciw slanom.

Każdy zawodnik slannów ma wbudowane kombo leap i long legs co w sumie daje leap na 3+ w przypadku liniowych i blitzerów a 2+ w przypadku catcherów.

Już widzę jak stada ludzi jarają się jak konwój uchodźców w Syrii. Otóż muszę wasz entuzjazm przygasić. Po za umiejętnością Pro i przerzutami drużyny nic wam w korekcie lądowania nie pomoże. Nieudane lądowanie powoduje koniec naszej tury.

Drużynę tą polecam graczom lubiącym nieortodoksyjne zagrania i akcje oraz tym ktozy szukają odmiany w BB.

ZAWODNICY

Blitzer M: 7 S: 3 AG: 3 AV: 8, Leap, Very Long Legs, Jum Up, Diving Tacle
To chyba najdroższy i najbardziej bezsensowny jeśli chodzi o początkowe statystyki zawodnik w grze. Po za wcześniej podanym drużynowym skilem posiada jeszcze Jump Up i Diving Tacle. To nietypowe zestawienie powoduje że nasz blitzer jest takim nieco lepszym goblinem co pilnuje zaplecza za bagatela 110k. W turnieju porażka i mocno w turniejach odradzam tego zawodnika. Co innego w lidze... Tu kolega błyszczy jak psu jakca na Wielkanoc. Po pierwsze może czerpać jak każdy rasowy Wampierz z zestawienia skili GAS. Daje tl bardzo duży zestaw możliwości przy jego rozbudowywaniu. Mój ulubiony zawodnik z fumbbla (Nufflu świeć nad jego duszą) posiadał AG+1, S+1, Block, Dodge, Side Step i Tackle. Opcji na jego rozbudowe jest masa. Jedna uwaga. Jak trafi się wam w lidze siła albo zwinność to nawet się nad skilem nie zastanawiajcie. Generalnie nie traktujcie blitzera tak jak jego tytuł sugeruje, jego zadanie to obrona zaplecza i łapanie tego co się przebije. Branie go zawyża strasznie TV drużyny.

Catcher M: 7 S: 2 AG: 4 AV: 7, Leap, Very Long Legs, Diving Catch
Ten niepozorny zawodnik to koń roboczy tej drużyny. Jego unikatowym skilem jest niespotykany prawie Diving Catch. Ta ciekawa umiejętność powoduje że nasz zawodnik może złapać piłkę jeśli ta wyląduje w sąsiednim polu niż to na którym się znajduje a dodatkowo jeśli odbiera celne podanie otrzymuje +1 do łapania.Dodatkowo ten skubaniec wskoczy tam gdzie nikt nie da rady (zawsze na 2+). Jego słabością jest fakt że jako jedyny w drużynie ma pancerz 7 i siłę 2 co powoduje że staje się chodzącym celem dla przeciwnika. W lidze to nasz główny rozgrywający piłkę. To on zawsze podaje piłkę, odbiera i przykłada. Robi to niesamowicie łatwo (90% rzutów robi na 2+). W zależności od ich ilości w drużynie (maks 4) pełnią różne funkcje. Zazwyczaj jednego mam z kickoff return, sure hands i jeśli wypadnie dubelek z pass, dwóch to typowi nosiciele piłki z Blokiem, Dogem, side step. Jeden jeśli trafi się opcja na dubla po passerze dostaje guarda. Jegomość pomaga rozmontowywać klatki. Najpierw wskakuje on a potem blitzer lub lineman i wali na 2 kostkach.

Linefrog M: 6 S: 3 AG: 3 AV: 8, Leap, Very Long Legs
Nasze mięso armatnie. To człowiek od wszystkiego. Nieprzewidywalny jak nastolatka w okresie rozkwitania. Czasem zadziwi a czasem wyląduje z rozwalonym pysiem na KO albo i gorzej. I na turniejach i w ligach to oni dźwigają ciężar walki. Jakie skile im dać. Pierwszy jaki wogóle biorę na liniowym to Kick. Ta umiejętność często dyktuje przeciwnikowi wystawienie. Jak gramy z kimś powolnym to kopiemy piłkę po rogach i patrzymy jak jegomość poci się by ją bliżej podciągnąć. My w swojej turze wybijamy dziurę lub przeskakujemy i lecimy do piłki. Jak już zdobędziemy kick bierzemy na przynajmniej 3 zawodnikach wrestle (ten skill pozwala położyć nam zawodnika na ziemi i często powoduje wybór przepchnięcia u przeciwnika. W blitzowaniu klatek niemalże bezcenny (pamietajcie że jeśli blitzowany zawodnik miał piłkę to właśnie się jej pozbywa przy efekcie both down). Drugim w kolejce skilem dla takiego zawodnika jest Fend. Wymusza na przeciwniku decyzje często nieciekawe dla niego samego.

Kroxigor M: 6 S: 5 AG: 1 AV: 9, Loner, Bone-head, Mighty Blow, Prehensile Tail, Thick Skull
Tu mamy nabytek prosto ze służby pałacowej. Nie jestem wielkim fanem big guyi ale w tym przypadku często jest on złem koniecznym. To chłopiec do bicia. Stawiamy go na LOS żeby zbierał buły. To gość od wiązania przeciwnika. Można mu dołożyć Breake Tackle by w miarę potrzeby odskakiwał od przeciwnika bądź w przypadku gdy klatka przeciwnika to same Guardy wskakiwał do niej w akcie desperacji blitzem na 4+. Z guardem z catchera mamy kolejnego rozbijacza klatek w asortymencie (podpatrzyłem ten manewr na fumbblu u gościa który minotaurem wchodził na 4+ z blitzem do klatki i wyrzucał z niej typa z piłką)

Jak złożyć drużynę na ligę i turniej

LIGA

Jak już pisałem Slannami grywam na FUMBBLU gdzie po za turniejami NAF tak naprawdę drużyny cały czas zawodnicy notują progres i łapią kontuzję. Jak dotychczas znalazłem dwa startowe ustawienia. Pierwsze jest do długofalowego rozwoju. Zakłada że drużynę rozwijamy równomiernie w miarę możliwości. Są dwie wersje jedna z Kroxigorem a druga bez.

2*Blitzer
2*Catcher
7*linefrog
4*Re-Roll

1000k

Kroxigor
2*Blitzer
2*Catcher
6*Linefrog
2*Re-Roll
980k

Pierwsza lista to chyba najbezpieczniejsze ligowo wystawienie. Jest dwóch łapaczy do podnoszenia i biegania z piłką, mamy dwóch blitzerów do rozwijania w potwory i rzecz w slanach najwazniejszą czyli 4 przerzuty. Pozwala to na w miare bezpieczne skakanie po boisku. Jedyny minus jest taki że lekarza raczej kupimy dopiero po drugim meczu.

Druga lista wymaga większego ogrania slanami. Dwa przerzuty to strasznie mało. Powoduje to że nad każdym skokiem ponad przeciwnikiem będziemy zastanawiać się bardziej niż przed wzięciem kredytu we frankach. W mentalności trenera od razu pojawia się blokada upośledzająca unikalną zdolność slanów. Po za zestawieniem pierwszym mamy tu Kroxa który jest niezłym magnesem do zbierania wpierdzielu. I na tym koniec. Jwst jedwn plus w tej liście. Po pierwszy meczu mamydużą szanse na zakup lekarza a ten jest mega ważny bo nie woedzieć czemu AV8 u żab mi zawsze pękał jak skorupka jajka.

TURNIEJ

Tu na chwile obecną tylko teoria bo w praktyce, w formacie EB, jeszcze nie grałem. Mam już część figurek ale brak mi kroxa.

Moja propozycja na skład drużyny i skile w formacie EB wygląda tak:

1. Kroxigor Breake Tackle
2. Catcher Dodge
3. Catcher Dodge
4. Catcher Guard
5. Catcher
6. Linefrog Wrestle
7. Linefrog Wrestle
8. Linefrog Wrestle
9. Linefrog Kick
10. Linefrog
11. Linefrog
12. Linefrog

RR4
1*pomponiara
1*asystent

Skile

Krox i breake tackle - z doświadczenia na fumbblu wiem że potrafi mieć swoje momenty. Breake Tackle pozwala nam wskakiwać w klatke na 4+ i nawet jeśli stoi na rogu jakiś ptyś z Guardem dalej bijemy na 2 kostkach. Jak mawiają do odważnych świat należy. Zazwyczaj skill ten pozwala mu w dowolnym momencie oderwać się i przemieścić w odpowiedznie miejsce.

Catcher i Dodge - co tu duzo ukrywać. Po pierwsze poprawia mu to przeżywalność, daje możliwość łatwiejszego odejścia po Leapie od wroga (to zaskakujące jak często potrafi wypaść 1 na kostce). Nasz główny zdobywca punktów. Dwóch z tym skilem to raczej minimum

Catcher i Guard - czyli jest klatka, nie ma klatki. Wskakujemy na 2+ takim guardem do klatki, potem doskakuje nam liniowy z wrestlem do środka i BAM! wjazd na 2 kostkach w ofiarę. Pamiętać nalezy jednak że wystawiamy go na strzał. W turnieju nigdy nie wystawiałem ale zapowiada się ciekawie.

Linefrog i Wrestle - Nasza jedyna nadzieja na wyjmowanie porządne z klatek piłki. Mamy 75% szans że przeciwnik straci piłkę jeśli nie ma dodge i prawie 50% z dodgem ;D
Ostatnio edytowano 24 wrz 2017, o 21:52 przez NairoD, łącznie edytowano 9 razy
Mroczne Elfy 2017
27/6/5 (38); 72/28 (44); 39/56 (-23)

Slanny 2017
0/0/0; 0/0 (0); 0/0 (0)
Offline
Avatar użytkownika

Smollar

trener

  • Posty: 830
  • Dołączył(a): 9 wrz 2016, o 23:13

Re: Slann

Post17 kwi 2017, o 08:53

Git opi!
A możesz dopisać (lub wrzucić tabelkę) startowe statystyki tych 4 typów zawodników?
steam: smollar
FUMBBL: Smollar73

WAAAGH!!!
Offline

NairoD

trener

  • Posty: 1128
  • Dołączył(a): 6 sty 2015, o 15:57

Re: Slann

Post17 kwi 2017, o 10:07

Jasne

Jak od teściowej z dzieciakiem wroce wyedytuje post, poprawie literowki i wrzuce pozostałą część bo pisanie z telefonu jest średnie jak widać
Mroczne Elfy 2017
27/6/5 (38); 72/28 (44); 39/56 (-23)

Slanny 2017
0/0/0; 0/0 (0); 0/0 (0)
Offline
Avatar użytkownika

bukszpan

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 600
  • Dołączył(a): 16 sty 2016, o 18:48

Re: Slann

Post25 kwi 2017, o 07:44

Nie wiem hak inni, ale ja cały czas czekam na dokończenie artykułu.
Offline

NairoD

trener

  • Posty: 1128
  • Dołączył(a): 6 sty 2015, o 15:57

Re: Slann

Post25 kwi 2017, o 08:12

bukszpan napisał(a):Nie wiem hak inni, ale ja cały czas czekam na dokończenie artykułu.

Zarąbany po uszy robotą jestem. Mam to w pamięci. Jak się ogarnę z robotą dokończę ;)
Mroczne Elfy 2017
27/6/5 (38); 72/28 (44); 39/56 (-23)

Slanny 2017
0/0/0; 0/0 (0); 0/0 (0)
Offline

NairoD

trener

  • Posty: 1128
  • Dołączył(a): 6 sty 2015, o 15:57

Re: Slann

Post12 maja 2017, o 19:36

Jakiś mały update w statsach i listach
Mroczne Elfy 2017
27/6/5 (38); 72/28 (44); 39/56 (-23)

Slanny 2017
0/0/0; 0/0 (0); 0/0 (0)
Offline

NairoD

trener

  • Posty: 1128
  • Dołączył(a): 6 sty 2015, o 15:57

Re: Slann

Post24 wrz 2017, o 21:56

dodałem jakieś turniejowe wypociny. Format EB na slannach jest mi obcy więc patrzcie bardziej przez własne doświadczenia na to w oparciu o moje doświadczenia z grania drużyną progresywną
Mroczne Elfy 2017
27/6/5 (38); 72/28 (44); 39/56 (-23)

Slanny 2017
0/0/0; 0/0 (0); 0/0 (0)

Powrót do Rasy i taktyki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość