Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Teraz jest 11 gru 2017, o 13:59


Elfy

"Dopóki piła w grze, wszystko jest możliwe". Dyskusje o dostępnych rasach i taktykach.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Domingo

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 3797
  • Dołączył(a): 15 sty 2013, o 19:22
  • Lokalizacja: Warszawa

Elfy

Post6 lis 2016, o 20:42

Na Euro kupiłem sobie drużynę Pro Elfów (teraz, w nowej edycji będą to "Elven Union Team"). Chciałbym tym pograć kiedyś na turniejach.

Co myślicie o takiej rozpisce?
http://www.littlearmydesigner.com/bb/6405633498677248/369031

Do tej pory elfami grałem tylko na FUMBBLu, lubię nimi grać ale jak mają już po kilka skilli ;)
Steam: Zelazow
Fumbbl: Zelazow
Offline
Avatar użytkownika

leon

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 1675
  • Dołączył(a): 13 lut 2015, o 07:42

Re: Elfy

Post7 lis 2016, o 19:47

zastanawiam sie czy block na catcherach to jest to co chcesz miec
Offline
Avatar użytkownika

Domingo

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 3797
  • Dołączył(a): 15 sty 2013, o 19:22
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Elfy

Post7 lis 2016, o 20:14

Mam małe doswiadczenie z gry elfami ale zauwazylem, ze jak gram w ligach elfami lub high elfami to czesto ide w blocki i jakos to dziala. Tzn jak bym mogl planowac po kilka skilli na postac to wiadomo, ze bralbym co innego. Wydaje mi sie, ze block>dodge przy mojej grze elfami bo zdarza mi sie sporo blokowac na jednej kosci. Nigdy nie gralem turniejowo elfami wiec musialbym to najpierw potestowac duzo.

Ale dzieki za komentarz, jeszcze bardziej bym sie cieszyl gdybys podal jakas alternatywe :D
Steam: Zelazow
Fumbbl: Zelazow
Offline
Avatar użytkownika

Nimar

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 5971
  • Dołączył(a): 20 lut 2013, o 16:27
  • Lokalizacja: Gliwice

Re: Elfy

Post7 lis 2016, o 21:38

Ja ProElfami grałem sporo meczy w Lidze Szkodnika i faktycznie na początku jest z nimi problem, mało skilli. Jednak i tak mają trochę lepiej niż Wysokie. Najprzyjemniej mi się tą drużyną grało tak na około 1500 TV. Co do rozpisek turniejowych to nie wiem co tam działa a co nie.
nick steam: Nimar
Offline
Avatar użytkownika

reszka

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 1553
  • Dołączył(a): 17 sty 2013, o 14:03

Re: Elfy

Post7 lis 2016, o 22:11

to może ja parę słów sklecę, choć za wybitnego proelfów znawcę się uważam.

Masz bardzo fajny roster. Próbowałem zrobić swój, ale się mocno zazębił z twoim. Skład osobowy mamy jednakowy. Tym niemniej różnimy się w wyborze skillów. Pamiętaj jednak, że to Ty będziesz nim grał i decyzję podejmuj samodzielnie.

moje:
throwerzy - kick i leader
blitzerzy - 2x unik
catcherzy - 2x wrestle, strip ball i dump off
liniowi do 12
2RR

Przy czym chciałbym zwrócić Ci uwagę - jaką taktyką będziesz grał w ataku. Masz zamiar kraść tury i przykładać jak najpóźniej czy przyłożenie w 2 turze i gramy na odbiór.

To jest bardzo ważna decyzja, bo decyduje ona o skillach. Dump-off bierz jedynie, jeżeli będziesz w stanie tak grać, żeby przykładać w 8 turze. Z dump off nie możesz pozwolić sobie na panikę - a czasami wpadałeś w panikę grając jaszczurkami i wysyłając skinka po przyłożenie.

Moim zdaniem dump-off na throwerze jest błędem, bo ma on tylko 6 ruchu i w zasadzie zawsze w 2-3 turze będziesz musiał podawać. Z ruchem 8 masz dużo większą mobilność.

Poza tym średnio kumaty przeciwnik przed blitzem na throwera dostawi wcześniej 1 zawodnika żeby blitzować na 2 kościach. Masz wtedy AG 2 a to już przestaje być zabawne, bo po to bierzesz dump - off żeby POZWOLIĆ się zablitzować z niejaką gwarancją, że piłki nie stracisz. Ja już totalnie pominę sytuację, jak coś się zrąbie i dostawi się 2 i dopiero zrobi blitz, a wtedy masz AG1 i będzie smutno. Dump off daje Ci po prostu 1 turę gratisu.

Dlatego ja daję Dump - off na catcherze, mimo że to dubel. Raz ma 8 ruchu. Dwa nerwy ze stali, więc dump off wykonuje zawsze na 2+. Trzy, ma catch. Czyli po wykonanym dump off możesz się lekko przegrupować, uciec nim i oddać mu piłkę, żeby mógł powtórzyć sztuczkę. Masz całkiem fajne narzędzie do opóźniania przyłożenia.

Jeżeli planujesz przyłożenie w 2-3 turze (ja tak gram WE), to dump off jest bez sensu i trzeba to zmienić.

Grunt to jako trener musisz mieć nerwy ze stali co by nie panikować w 3 turze (bo o skinków się boisz, a tu sam bierzesz elfy też z AV7 ale bez uniku). Musisz się tego nauczyć nawet mając 8 graczy przeciwko 11 bashowym. Natomiast serdecznie zachęcam do pogrania PROelfami, może w ten sposób poprawisz grę skinkami?


Reszta skilli i dlaczego:

Umówmy się, że w obronie grasz trochę na aferę. Jak już te orki, amazonki czy inne undeady ustawią mocną i zwartą klatkę na środku, i będą miały 6-7 tur na dojście, to ich nie zatrzymasz. Jeśli chcesz coś ugrać z pro, to po prostu zaakceptuj, że w obronie musisz grać na aferę. Nie masz wardancerek do skoków do klatki, nie masz treemana do trzymania fragmentu środka. Nie masz uników. Nie zatrzymasz dobrej klatki, nikt grając PRO nie zatrzyma.

- lider jest oczywisty
- uniki dla blitzerów - tylko dlatego że muszą mieć normalne skille. blodge + side step skurzy przeciwników nie raz, bez dubla nie widzę niczego lepszego.
- kick - bo potrzebujesz dobrego wykopu, żeby przeciwnik nie był w stanie ustawić klatki. Chaos dwarfy z hobgoblinem sure hands oraz prawie wszystkie bashe ustawią klatkę dopiero w 3 turze. Masz 2 tury na reakcję, 2 najważniejsze tury.
- strip ball - graj na aferę, koleś ma 8 cali ruchu i AG4. Nawet blodge będzie musiał siedzieć w twardej klatce.
- wrestle - gracz z piłką musi siedzieć w klatce.

Dzięki temu masz 3 catcherów, którzy mogą atakować piłkę zawsze. Blitzerów, którzy mogą się przykleić do kolesia z piłką i wymuszać blitzy. Kick, żeby zrealizować jeden z tych scenariuszy zanim zrobi mega klatkę.

A wrestle jest lepszy. bo jesteś szybszy. 1-kostkowy blok dalej możesz robić, bo jak się położysz to może zrobisz ścieżkę dla innego catchera/blitzera. A zwykły blok często skończy się tym, że oberwiesz na 2 kościach za chwilę. A przeciwnik prawie nigdy nie wybierze wrestle, bo catcher za chwilę ucieknie a on zostanie - przetestowałem wrestle na ghoulu i przeciwnik zawsze jeśli ma wybór wybiera coś innego.

Na koniec 4 tips&trick:

1. w ataku podnieś piłkę throwerem i kontroluj pozycję na boisku, zwłaszcza pozycję catchera z dump off. Jak zacznie się robić gorąco (w okolicach 3 tury), to podajesz to jakiegoś catchera, ten biegnie 8 pól i oddaje catcherowi z dump off. Wytrzymałeś 3 tury zmylając przeciwnika a w 4 zaczynasz inną grę.
2. Jeśli nie jesteś w stanie zrobić klatki/osłonić catchera z dump off - nie rób tego. Wykorzystaj go jako element osłny, używając innego catchera jako osłoniętego. Przeciwnik rzadko będzie mógł dostawić się do Dump off żeby blitzować na 2 kościach i JEDNOCZEŚNIE twardo obstawić adresata podania. Jeżeli jest tak kiepsko, że jednak może (bo masz 6 zawodników na boisku) - wtedy przykładaj. Ale nawet mając 8 - naucz się kraść tury.
3. wykorzystaj 2 pierwsze tury gry w obronie na maksa. To najważniejsza część tej drugiej połowy.
4. Pamiętaj, że przeciwnik będzie chciał przyłożyć w 8 turze. Jeżeli ustawił klatkę, nie atakuj jej od początku. Utrudniaj mu życie, ale nie wariuj ofensywnie. Grając przeciwko elfom uwielbiam, jak zaczynają od 2-3 tury atakować moją klatkę i dostawiać się do poszczególnych zawodników. w 3-4 tury wyeliminuję pary elfów i tak przejdę do linii TD. Jak już ma tę uber klatkę, to zostaw sobie blitzerów na turę 6-7. Będzie miał tylko 1 blitz żeby sobie z nimi poradzić, może się nie uda? Jak zrobisz tę akcję w 3-4, to poczeka i ruszy za 2-3 tury.

to ostatnie jest bardzo trudne i są dziesiątki odstępstw, ale musisz pamiętać, że nie musisz na pałę atakować przeciwnika, jeśli ustawił klatkę (piłkę atakuj zawsze nawet na 1 kości).
Sędzia na boisku jest potrzebny wyłącznie po to, aby trenerzy mogli udawać, że grają według jakichś zasad.
Offline
Avatar użytkownika

Domingo

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 3797
  • Dołączył(a): 15 sty 2013, o 19:22
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Elfy

Post7 lis 2016, o 23:22

Dzięki Reszko za porządny komentarz. Co do mojego stylu gry: muszę najpierw zagrać takimi "turniejowymi" elfami (czyli sporo umiejętności, ale nikt nie dostaje więcej niż jedną) żeby zobaczyć jaki styl bardziej mi odpowiada. Teoretycznie bardziej wolę ten z przykładaniem w 8 turze, ale jak dobrze zauważyłeś, jaszczurkami często panikuję i przykładam za szybko (chyba stąd tyle remisów w moich grach turniejowych).

tak na szybko moje wrażenia do Twoich rad:
- dump off na throwerze - masz rację, że słaby wybór. Chyba zachłysnąłem się, że ma go w normal, ale faktycznie nie jest tak dobry jak u catchera. Czy kick to najlepsza alternatywa? bardzo możliwe, tylko w moim stylu gry chyba lepszy będzie skill do rzutu piłką (accurate). Mam większe doświadczenie w grze HE niż DE i chyba więcej rzucam piłką (w tym planie jak najpóźniejszego przyłożenia).
- guard na blitzerze - jakoś mi to trybi w Pixel Cupie na FUMBBLu (mam tam elfami wyniki 7/2/2) ale z drugiej strony, tak szczerze to nawet nie pamietam jak nim gralem, ze to tak dziala ;) chyba obejrze swoje powtorki.
- wrestle lepszy od blocka - OK większość elfich (WE czy nawet HE też) drużyn to bierze ale ja mam dalej watpliwości. Bo przy wrestle nie rzucę przeciwnikowi na pancerz ;) jednak takie Euro pokazało, że i tak na turniejach pojawiają się tylko niektóre rasy (gdzie większość ma dużo blocków. btw jak ja się cieszę, że na EB zagrałem z Pro Elfami - JEDYNYMI na turnieju)

tips&trick to bardzo dobre rady. Postaram sie o nich pamietac w meczach treningowych przed jakims turniejem. Szkoda ze na fumbblu w lidze do trenowania nie moge zrobic rozpiski 2 tireu, tylko sa zasady dla 1 tieru.
Steam: Zelazow
Fumbbl: Zelazow
Offline
Avatar użytkownika

reszka

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 1553
  • Dołączył(a): 17 sty 2013, o 14:03

Re: Elfy

Post8 lis 2016, o 22:03

accurate jest moim zdaniem bez sensu. Accurate bierzesz jeżeli planujesz podania na dalekie odległości. Podając ryzykujesz przechwyt. Jeżeli już robisz takie podanie, to raczej w celu jak najszybszego przyłożenia.

jak przeciwnik będzie cisnął (wyobraź sobie popularne nekro z ich ruchem wilkami) to thrower z MV 6 długo sam piłki nie utrzyma i dość szybko będzie musiał robić wymuszone podanie. Recepty na to nie ma. Natomiast moim zdaniem przy 4 catcherach (chyba żadna inna rasa tylu nie ma) bez problrmu powinieneś znaleźć się w odległości 3 pól od jakiegoś catchera, podanie na 2+ z RR, który niezależnie od obstawy złapie na 2+ z RR, uniknie na 2+ i pobiegnie do właściwego catchera 8 pól i przekaże mu piłkę. Akcja na max 17 pól manewrowych plus 8 ostatniego catchera.

Przy 4 catcherach mając plan trzymania piłki do 7-8 tury accurate nie jest potrzebny.

Accurate jest bardzo dobrym skillem, ale nie w wersji turniejowej. Rozważałbym go tylko i wyłącznie na miotaczu wysokich elfów, który olewa przechwyty, mógłby się skampować na swojej linii TD i jak już będzie gorąco rzucać daleko. Pro też mogą tak zagrać, ale mając 4 catcherów zawsze do jakiegoś podbiegniesz na 3 pola, a on ma 8MV. Accurate byłby 2-3-4 skillem z pewnością, ale nie 1.

kick z kolei czasem sam z siebie robi grę - grasz 2 tury bez klatki przeciwnika. Plus możesz często przykładać w 7, bo zdecydowana większość drużyn nie przyłoży w 2 tury z piłką wykopaną na sam koniec linii. No ale kick czasami też nic nie zrobi. Miałem zawsze ogrom dylematów przy woodach na temat wykopu. W pro elfach bym wziął, bo woody czasem klatkę rozmontują, pro nie. I byłoby dla mnie mega ważne, żeby taktykę klatki naruszyć.

blok czy wrestle - kwestia upodobań.
Sędzia na boisku jest potrzebny wyłącznie po to, aby trenerzy mogli udawać, że grają według jakichś zasad.
Offline
Avatar użytkownika

Slimaq

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): 30 wrz 2015, o 18:08
  • Lokalizacja: Lublin

Re: Elfy

Post9 lis 2016, o 18:57

reszka napisał(a):blok czy wrestle - kwestia upodobań.


Wrestle ogólnie na blokowanych drużynach które wolą jednak unikać kontaktu najlepiej jeszcze z dużym ruchem(najlepszy przykład to elfy i skaveny) a block na tych które same zamierzają więcej blokować no i niezbędne przy pierwszej turze w ataku na LOS - dobrze by było mieć w drużynie minimum 3 bloki do tego bo wrestle jest w tej sytuacji dużo słabszy.

No i nie zapominajmy, że wrestle jest dużo skuteczniejsze do wyłuskiwania piłki gdzie both down na runnerze daje nam wyłuskanie piłki (dlatego często jeden ghoul w undeadach/necro ma wrestle).
Steam: lorgoth
Fumbbl: slimaq
Offline
Avatar użytkownika

leon

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 1675
  • Dołączył(a): 13 lut 2015, o 07:42

Re: Elfy

Post15 lis 2016, o 10:34

Reszka mocno rozwinal moj krotki komentarz. Przymierzalem sie do dluzszego ale przy takim pro podejsciu to juz nie mam co pisac :-)
Offline
Avatar użytkownika

Elkołak

Zdobyte Trofea:

Zdobyte Trofea:

  • Posty: 2206
  • Dołączył(a): 8 lip 2014, o 12:21
  • Lokalizacja: Grudziądz

Re: Elfy

Post15 lis 2016, o 10:40

mi to już by się tym grać odechciało :lol:
steam: Elkolak75

PO 2016 Strażnicy Kostnicy (khemri) 1-4-0
PO 2017 Szydercze Piszczele (undead) 2-0-3
Od martwego elfa lepszy jest tylko taki, który konając zdradza Ci taktykę swojej drużyny...
Następna strona

Powrót do Rasy i taktyki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość